Iranian Agriculture News Agency

آغاز اجرای عملیات آبخیزداری احداث بند‌های سنگ و ملات دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از آغاز اجرای عملیات آبخیزداری احداث بند‌های سنگ و ملات در حوزه آبخیز آستانه شهرستان دامغان خبر داد.

آغاز اجرای عملیات آبخیزداری احداث بند‌های سنگ و ملات دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی اکبر عباسی راد اظهار کرد: به منظور حفظ آب و خاک، کاهش اثرات سیلاب و تغذیه منابع آبی عملیات اجرایی احداث 1800 مترمکعب بند سنگ و ملات در حوزه ابخیز آستانه آغاز شد.

وی اعتبار اجرای این پروژه‌ها را حدود 7 میلیارد ریا ل از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برشمرد و خاطر نشان ساخت: عملیات مذکور بصورت پیمانی و توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام است.

عباسی راد وسعت حوزه آبخیز آستانه را بالغ بر 16 هزار هکتار عنوان و یادآور شد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری نقش بسیار زیادی در حفاظت خاک، کنترل سرعت و خسارات ناشی از سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی منطقه خواهد داشت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان بیان کرد: حوزه آبخیز آستانه زیرحوزه سد دامغان است و از سال قبل فعالیت‌های آموزشی و ترویجی به منظور آشنایی جوامع محلی با فعالیت‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مشارکت آنان در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید