Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از واحد پرورش شترمرغ توأم در سرخه بازدید کرد

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها از واحد پرورش شترمرغ توأم (مولد و پرواری) در سرخه بازدید کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی از واحد پرورش شترمرغ توأم در سرخه بازدید کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا قدسی با هدف بازدید از چند پروژه بخش کشاورزی به استان سمنان سفر کرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه بازدید مشاور وزیر جهاد کشاورزی از واحد پرورش شترمرغ توأم (مولد و پرواری) اظهار داشت: این واحد در مساحت 30 هکتار احداث شده که دارای سطح زیربنا 21 هزار و 43 مترمربع مسقف و 117 هزار و 36 مترمربع غیر مسقف است.

مصطفی شاه‌حسینی به تعداد نیروهای شاغل در این واحد پرورش شترمرغ اشاره کرد و گفت: اشتغال تولید پس از بهره‌برداری این واحد 15 نفر است.

وی مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده برای این واحد پرورش شترمرغ را 250 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان تسهیلات بانکی مصوب این واحد 150 میلیارد ریال (اشتغال‌زایی روستایی بانک توسعه تعاون) است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: گوشت و سایر محصولات (روغن، چرم و پر شترمرغ) با بهره‌برداری این واحد پرورش شترمرغ در دستور کار است.

شاه‌حسینی گفت: ظرفیت کل این واحد پرورش شترمرغ چهار هزار و 300 قطعه (300 قطعه مولد شامل 200 قطعه مولد ماده و 100 قطعه مولد نر) و همچنین چهار هزار قطعه پروار است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحد پرورش شترمرغ 140 تن در دوره 9 تا 10 ماهه گوشت شترمرغ تولید شده و همچنین چهار هزار قطعه جوجه ریزی در سال انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید