Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت روز جهانی خاک:

تقویت پوشش گیاهی در سطح 11208 هکتار از استان سمنان انجام می‌شود

معاون عمرانی استاندار سمنان به همراه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از نهالستان منابع طبیعی شهید عموزاده شهرستان سمنان بازدید کرد.

تقویت پوشش گیاهی در سطح 11208 هکتار از استان سمنان انجام می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، این بازدید به مناسبت روز جهانی خاک  و همزمان با سراسر کشور وآغاز عملیات احیاء ، توسعه پوشش گیاهی و پروژه های بیولوژیک شامل (درختکاری، احیاء مراتع و مقابله با بیابانزایی)، چند اصله نهال  در نهالستان شهید عموزاده غرس شد.

نهالستان شهید عموزاده با ظرفیت سالانه 600 هزاراصله انواع نهال ریشه ایی، گلدانی بومی و سازگار با منطقه شامل زبان گنجشک، اقاقیا،ارغوان و انواع سوزنی برگ تولید می شود.

منوچهر فخری معاون استاندار سمنان در این بازدید گفت: برای حمایت از نهالستان های استان بایستی سازمان همیاری شهرداری‌ها استان و شهرداریهای شهرستانهای استان سمنان در نهالستان ها جهت تولید نهال و کاشت آن در سطح استان برای فضای سبز مشارکت کنند و با توجه به اینکه نهال های تولید شده ممکن است برای نهالکاری عرصه های خالی کافی نباشد می طلبد با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت های دولت به اشتغال زایی در این بخش کمک کرد.

وی افزود: در راستای طرح مقابله با بیابان زایی و همچنین احیاء و توسعه جنگل ها در سطح عرصه های منابع طبیعی از کارهای بسیار مفیدی که منابع طبیعی استان با کاشت نهال اجرا کرده است.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این بازدید گفت: با توجه به شعار امسال و در راستای جهش تولید، بر اساس برنامه 9 گانه‌ تحت عنوان طرح 9 در 99 سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری از امروز درختکاری و تقویت پوشش گیاهی در 11هزار و 208 هکتار استان سمنان اجرا می شود که  328هکتار توسعه و احیاء جنگل ، 180هکتار توسعه زراعت چوب ، 100هکتار جنگلکاری اقتصادی با مشارکت مردم ، 2000هکتار احیاء و اصلاح مراتع و 8600هکتار مقابله با بیابان زایی در استان از امروز آغاز شد.

 در پایان همزمان با سراسر کشور به یاد شهید فخری زاده و شهدای سلامت چند اصله نهال در نهالستان شهید عموزاده بمناسبت روز جهانی خاک با حضور معاون استاندار ، رییس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرس شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید