Iranian Agriculture News Agency

مدیریت مراتع استان سمنان در قالب طرح‌های مرتع‌داری

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح‌های مرتع‌داری در این استان خبر داد.

مدیریت مراتع استان سمنان در قالب طرح‌های مرتع‌داری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جلسه پایش مراتع استان اظهار کرد: پروانه چرای دام در مراتع مجوز موقت بهره‌برداری از مراتع بوده و می‌بایست به طرح‌های مرتع‌داری تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پروانه چرای دام در مراتع مجوز موقت بهره‌برداری از مراتع بوده و هرساله باید تمدید شود؛ ازاین‌رو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در راستای اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در سال جهش تولید، مدیریت مراتع استان را در قالب تهیه طرح‌های مرتع‌داری با اولویت طرح‌های تلفیقی و استفاده از پتانسیل‌های مراتع از جمله بهره‌برداری از گیاهان دارویی به‌منظور ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی و کاهش فشار دام در مراتع در دستور کار قرار دارد.

مرادی حقیقی مساحت طرح‌های مرتع‌داری تهیه و مصوب شده تاکنون را 2 میلیون 225 هزار هکتار اعلام و اضافه کرد: تاکنون 496 فقره از طرح‌های مصوب شده در راستای مدیریت بهینه مراتع به مجریان طرح‌های مرتع‌داری واگذارشده است.

وی افزود: تمام مرتع‌دارانی که تا پایان سال 1398 پروانه چرا دریافت کرده‌اند باید تا پایان سال 1400 نسبت به تهیه طرح‌های مرتع‌داری اقدام کنند و پروانه چراهای صادره در پایان مهلت مذکور فاقد اعتبار خواهند بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: طرح‌های مرتع‌داری به‌منظور مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح بهره‌برداری از مراتع با رویکرد حفاظت، احیاء، توسعه و بهره‌برداری اقتصادی و بهره‌مندی از سایر استعدادهای مراتع با هدف کاهش وابستگی به علوفه مراتع تهیه می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید