Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برداشت 11 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع شهرستان شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش‌بینی می‌شود 11 هزار تن محصول سیب‌زمینی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 11 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع شهرستان شاهرود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اظهار کرد: سیب‌زمینی محصولی با قابلیت تحمل آب‌وهوای بسیار متنوع بوده که امکان کاشت آن در بسیاری از نقاط ایران و جهان وجود دارد.

وی سطح زیر کشت سیب‌زمینی در شهرستان شاهرود را در سال زراعی جاری را 550 هکتار عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به مهم‌ترین ارقام کشت‌شده سیب‌زمینی در مزارع این شهرستان اشاره کرد و گفت: باراکا، آگریا، بامبو، آریندا و سانته مهم‌ترین ارقام کشت‌شده محصول سیب‌زمینی در این شهرستان است.

‌حجی با بیان اینکه میانگین برداشت عملکرد سیب‌زمینی 20 تن در هکتار است اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود 11 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع شهرستان شاهرود برداشت شود.

وی مهم‌ترین مناطق کشت و تولید سیب‌زمینی در شهرستان شاهرود را مجن، بسطام، پشت بسطام و تاش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول سیب‌زمینی تا پایان آبان ماه ادامه دارد افزود: ارائه شیوه‌نامه‌های زراعت در زمینه بذر و تأمین نهاده‌های کشاورزی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای انتقال فناوری به بهره‌برداران برخی از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود برای حمایت از بهره‌برداران است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اضافه کرد: معرفی ارقام جدید پر محصول در مناطق تحت کشت اراضی با هدف افزایش عملکرد از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان برای حمایت از بهره‌برداران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید