Iranian Agriculture News Agency

سمنان ظرفیت توسعه گیاه کینوا را دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های این استان در زمینه محصولات متعدد کشاورزی گفت: در این استان ظرفیت توسعه گیاه کینوا وجود دارد.

سمنان ظرفیت توسعه گیاه کینوا را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در جلسه کشاورزی دانش‌بنیان اظهار کرد: استان سمنان به دلیل شرایط آب و هوایی و اقلیمی خاص ظرفیت تولید گیاه کینوا را در وسعت زیاد دارد.

وی گفت: استان سمنان می‌تواند با تولید کینوا در وسعت زیاد تأمین‌کننده نیاز کشور نیز باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: کینوا محصولی کم آب بر و دارای پروتئین بالاست و می‌تواند جایگزین کشت برنج شود.

میرعماد با بیان اینکه سمنان می‌تواند نقش مهمی در تولید انبوه کینوا داشته باشد افزود: این محصول فسادپذیر و نیاز به انبارهای خاص دارد و باید شرکت‌هایی برای خرید محصول کینوا به کشاورزان معرفی شود.

وی اظهار داشت: بازار فروش محصول کینوا نگرانی و دغدغه اصلی کشاورزان است و اگر این دغدغه حل شود تولید این محصول در استان نیز بهبود و افزایش می‌یابد و رغبت کشاورزان به کشت این محصول ارتقا می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: رویکرد فعالیت در حوزه کشاورزی از روش‌های سنتی به مدرن تغییریافته است و باید بستر این رویکرد فراهم شود.

میرعماد تأکید کرد: سرمایه‌گذاری اولیه در بحث کشاورزی باید موردحمایت قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد رقابت در حوزه تولید به رونق این بخش کمک بسزایی می‌کند؛ بنابراین باید علاوه بر مدیریت درست بستر رقابت بین کشاورزان برای توسعه و رونق تولید فراهم شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید