Iranian Agriculture News Agency

پایان عملیات برداشت انار از باغات شهرستان شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: عملیات برداشت انار از سطح 365 هکتار از باغات این شهرستان انجام شد.

پایان عملیات برداشت انار از باغات شهرستان شاهرود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر حجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود اظهار کرد: برداشت انار از باغات این شهرستان تا پایان مهرماه ادامه داشت.

وی افزود: از مجموعه سطح زیر کشت انار 258 هکتار بارور و 107 غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود همچنین به متوسط عملکرد محصول انار از باغات ابن شهرستان اشاره کرد و گفت: میانگین عملکرد این محصول در باغات 18 تن در هکتار است.

حجی به برخی از ارقام محصول انار در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ملس، ساوه، محلی و بجستانی مهم‌ترین ارقام انار این شهرستان است.

وی با بیان اینکه اقدامات مهمی در راستای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی این شهرستان انجام می‌شود گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی در تهیه نهال شناسه دار، احداث باغات ردیفی برای کنترل بیماری‌ها و آفات باغی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برخی از این اقدامات است.

وی اضافه کرد: رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب برای ماندگاری بالای میوه و بازار رسانی مناسب، اصلاح روش‌های آبیاری و همچنین استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در باغات از دیگر اقداماتی است که در راستای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان شاهرود انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید