Iranian Agriculture News Agency

تثبیت مالکیت اراضی در 230 هزار هکتار از اراضی ملی دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: در راستای پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، 230 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان تثبیت مالکیت شد.

تثبیت مالکیت اراضی در 230 هزار هکتار از اراضی ملی دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد اظهار کرد: این مقدار از اراضی ملی به‌صورت امانی و با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک انجام‌شده و اقدامات مقتضی به‌منظور اخذ سند مالکیت تک‌برگی در حال انجام است

وی همچنین خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای 7 هزار و 490 هکتار از اراضی ملی 8 پلاک ثبتی در جنوب شهرستان دامغان سند مالکیت تک‌برگی اخذشده است.

وی افزود: این اداره در نظر دارد در سال جاری 860 هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان را تثبیت مالکیت کند که تاکنون برای 230 هزار هکتار انجام و مابقی در حال پیگیری است.

وی افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: این پروژه به‌صورت امانی و از طریق پیگیری‌های اداره منابع طبیعی و همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک در حال انجام است.

وی با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره ثبت‌اسناد و املاک استان در صدور اسناد تک‌برگ با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع خواهد شد.

عباسی راد با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است گفت: تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تأمین اعتبارات لازم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوءاستفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید...

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با تأکید بر این‌که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند تصریح کرد: کاداستر، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید