Iranian Agriculture News Agency

بهبود پوشش گیاهی و به دنبال آن تولید علوفه در مراتع مهدیشهر

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به شرایط مطلوب بارندگی در مراتع شهرستان مهدیشهر گفت: این امر بهبود پوشش گیاهی و به دنبال آن تولید علوفه در مراتع را به دنبال داشته است.

بهبود پوشش گیاهی و به دنبال آن تولید علوفه در مراتع مهدیشهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمید رضا عبدوس از شرایط مطلوب مراتع و جنگل‌های این شهرستان با توجه به بارش‌های خوب سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه قسمت اعظم مراتع کشور ما در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارد در این اقلیم نوسان بارندگی از عوامل عمده‌ای است که باعث بهبود پوشش گیاهی و به دنبال آن تولید علوفه در مراتع می‌شود.

وی افزود: بارندگی‌های مطلوب سال زراعی جاری با میانگین بلند مدت 243.8 میلی متر سبب شده تا پوشش تاجی گونه‌های چندساله و همچنین تراکم گونه‌های یک ساله‌ای مانند استیپا بارباتا (یال اسب) و درمنه کوهی و گونه‌های گندمیان رشد بسیار چشمگیری داشته است.

عبدوس در ادامه اظهار داشت: افزایش بارش‌ها و به تبع آن افزایش سطح پوشش گیاهی مراتع و اراضی کشاورزی می‌تواند تا حد بسیار زیادی از واردات نهاده‌های دامی به عنوان جایگزین علوفه بکاهد؛ و همچنین بارش باران و افزایش محصولات کشاورزی موجب اشتغالزایی و در نتیجه پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر در خاتمه بیان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی فصل جاری و گرم شدن هوا در روز‌های آتی مدیریت چرا و کنترل دام، مبارزه با آفات گونه‌های مرتعی و جنگلی و کنترل و پیشگیری از وقوع هرگونه حریق احتمالی در مراتع و جنگل‌ها از اصلی‌ترین مباحث پیش رو است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید