Iranian Agriculture News Agency

در راستای مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع؛

پروانه‌های چرای دام در مراتع استان سمنان دارای طرح اجرایی می‌شود

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در راستای مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع، پروانه‌های چرای دام در استان سمنان تا پایان سال آینده باید دارای طرح اجرایی ‌شود.

پروانه‌های چرای دام در مراتع استان سمنان دارای طرح اجرایی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید ابوالفضل ولئیی عنوان کرد: به‌منظور تسریع در تحقق مدیریت پایدار و بهره‌برداری اصولی از مراتع کشور و بر اساس شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور، پروانه‌های چرای دام صادره شده تا پایان سال 1398، حداکثر تا پایان سال 1400 باید منجر به طرح اجرایی شود، در غیر این صورت فاقد اعتبار است.

وی پیشبرد اهداف سازمانی و حاکمیتی در حفظ، اصلاح، احیا، توسعه و بهره‌برداری از مراتع را از دیگر دلایل این برنامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان برشمرد.

سید ابوالفضل ولئیی همچنین اظهار کرد: حفظ پوشش گیاهی مراتع و بهره‌برداری اصولی از آن باعث تجدید حیات طبیعی گیاهان مرتعی می‌شود که این امر در حفظ آب، خاک و توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی نقش مهمی دارد.

وی افزود: در همین راستا دامدارانی که پروانه چرای دام دریافت کرده‌اند مطابق ماده 20 اصلاحیه شیوه‌نامه فنی و اجرایی بهره‌برداری از مراتع کشور، مکلف به تهیه طرح مرتع‌داری هستند.

سید ابوالفضل ولئیی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: در صورت تهیه نکردن طرح مرتع‌داری توسط دامداران در فرجه تعیین‌شده پروانه‌ی چرای دام آن‌ها ابطال می‌شود.

او بیان داشت: این موضوع در خصوص پروانه چرا‌های دام صادره تا سال 1398 با دو سال فرصت تا سال 1400 مصداق دارد.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: دامداران دارای پروانه‌های چرای دام در بازه زمانی باقی‌مانده بایستی به ادارات منابع طبیعی شهرستان‌ها مراجعه و درخواست تهیه طرح مرتع‌داری کنند پس از گذشت فرصت باقیمانده عدم مراجعه منجر به ابطال پروانه چرا و بلامعارض شدن مرتع می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید