Iranian Agriculture News Agency

117 میلیارد ریال صرف طرح‌های آبخیزداری در مهدی‌شهر شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: 117 میلیارد ریال اعتبار در دولت دوازدهم در این شهرستان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری هزینه شد.

117 میلیارد ریال صرف طرح‌های آبخیزداری در مهدی‌شهر شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اجرا شده در سه سال گذشته (1397 تا 1399) از لحاظ وسعت و حجم طرح در شهرستان مهدی‌شهر با کارهای انجام‌شده در 10 سال گذشته برابری می‌کند.

وی ادامه داد: سه سال گذشته 28 هزار مترمکعب طرح‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز شهرستان مهدی‌شهر از محل صندوق توسعه ملی اجرایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: سال 97 طرح‌های آبخیزداری به حجم هفت هزار مترمکعب در 2 حوضه با اعتبار 57 میلیارد ریال و در سال 98 در چهار حوضه آبخیز به حجم 16 هزار مترمکعب با صرف 30 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان مهدی‌شهر احداث شد.

عبدوس تصریح کرد: امسال اجرای طرح‌های مکانیکی آبخیزداری مانند بند سنگ و ملات به حجم پنج هزار مترمکعب در 2 حوضه آبخیز با صرف 30 میلیارد ریال اعتبار در دست احداث و تکمیل است.

وی ادامه داد: تکمیل طرح آبخیزداری در حوضه گل رودبار شهرستان مهدی‌شهر آغازشده و پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال در صورت مساعد بودن شرایط جوی طرح تکمیل شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر یادآور شد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقشی مهم در کنترل سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد و بر همین اساس انجام عملیات مکانیکی و زیستی در قالب طرح‌‎های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز مهدی‌شهر در دستور کار است.

عبدوس گفت: سال گذشته به‌منظور تقویت پوشش گیاهی 550 هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این شهرستان با مشارکت بهره‌برداران کپه کاری شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید