Iranian Agriculture News Agency

تغییر نگاه مردم از آبخیزداری دولتی به آبخیزداری مشارکتی ضروری است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه هدف از اجرای پروژه‌های منابع طبیعی، رضایت‌مندی مردم است گفت: تغییر نگاه مردم از آبخیزداری دولتی به آبخیزداری مشارکتی ضروری است.

تغییر نگاه مردم از آبخیزداری دولتی به آبخیزداری مشارکتی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبخیزداری حوضه آبخیز گل رودبار- وره وار اعتبارات صندوق توسعه ملی سال جاری شهرستان مهدی‌شهر اظهار کرد: پروژه آبخیزداری بالای شهمیرزاد (سازه سنگ و ملات) پیشرفت فیزیکی 30 درصدی دارد.

وی گفت: آبخیزداری با اتخاذ روش‌های ساده که قابلیت مشارکت‌پذیری مردم را دارد ضمن کاهش هدر رفت آب و بازگرداندن آن به چرخه‌ی تولید باعث ارتقای امنیت جانی ومالی آبخیزنشینان می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: این پروژه‌ها بر اساس درخواست مردم برای حفظ خاک، کاهش خطر سیلاب، همچنین تقویت منابع آب زیرزمینی، توسعه کشاورزی و ایجاد اشتغال صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای این پروژه‌ها با سرعت و کیفیت بیشتری و با مشارکت مردم و جوامع محلی در شهرستان مهدیشهرادامه پیدا کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان هدف از اجرای این‌چنین پروژه‌هایی را منویت بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری که با تأکید بر موضوع رضایت مردم از پروژه‌های آبخیزداری و تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی در جهت اجرای عملیات آبخیزداری به‌عنوان مهم‌ترین اقدام در پیشگیری از وقوع سیلاب و خشکسالی و همچنین کاهش مخاطرات سیلاب و در نهایت مدیریت ریسک پروژه برشمرد.

مرادی حقیقی تصریح کرد امید است که در مجموعه منابع طبیعی بتوانیم گام مؤثری در تغییر نگاه مردم از آبخیزداری صرفاً دولتی به آبخیزداری مشارکتی در استان برداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید