Iranian Agriculture News Agency

مشکل کمبود نهاده‌های دامی مختص به سمنان نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی گفت: مشکل کمبود نهاده‌های دامی مختص به سمنان نیست و در همه کشور وجود دارد.

مشکل کمبود نهاده‌های دامی مختص به سمنان نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد با اشاره به مشکلات موجود در تأمین نهاده و همچنین مشکلات ارزی موجود در این زمینه اظهار کرد: سایر استان‌های کشور نیز با این مشکل روبه‌رو هستند.

وی ادامه داد: بیش از 90 درصد فرآیند تأمین نهاده‌های دامی در ایران به دیگر کشورهای جهان وابسته است و تحریم و فشارهای خارجی در افزایش قیمت و کمبود نهادهای دامی در ماه‌های گذشته تأثیر قابل‌توجهی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبنای توزیع استانی نهاده‌های دامی بر اساس میزان تولید در بخش دام و طیور است افزود: توزیع نهاده‌های دامی متناسب با میزان و حجم تولید واحدها در استان انجام خواهد شد.

میرعماد با بیان اینکه بالای 70 درصد از تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان سمنان مازاد نیاز بازار استان است به وضعیت مناسب انبارهای استان پرداخت و افزود: در حال حاضر هشت هزار و 500 تن جو، 570 تن سویا و 55 هزار تن ذرت در انبارهای استان سمنان ذخیره‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وضعیت جوجه ریزی‌ها در مرغداری‌های این استان گفت: میزان جوجه ریزی در فروردین امسال در استان سمنان 2 میلیون و 150 قطعه بوده است که این رقم در مرداد امسال به 2 میلیون و 350 هزار قطعه افزایش یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید