Iranian Agriculture News Agency

آموزش کلید پیشگیری از اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه انسان عامل 90 درصد آتش‌سوزی‌های در مراتع و جنگل‌ها است، گفت: ارائه آموزش‌های اصولی به اقشار مختلف مردم کلید پیشگیری از وقوع آن در عرصه‌های منابع طبیعی است.

آموزش کلید پیشگیری از اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی ضمن اظهار کرد: با توجه به اینکه ارائه آموزش به اقشار مختلف مردم در پیشگیری از وقوع این نوع حریق‌ها مؤثر خواهد بود ازاین‌رو این امر در دستور کار منابع طبیعی اداره کل و شهرستان‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه در پنج‌ماهه امسال برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از حریق در استان و شهرستان‌های تابعه برگزارشده است، افزود: برای ارائه آموزش‌ها به بطن جامعه تلاش شد تا مطالب آموزشی در بروشور تهیه و توزیع شود که این اقدام در سطح 15 هزار بسته بروشور و پوستر به انجام رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه نبود امکانات و تجهیزات لازم در مناطق پرخطر و صعب‌العبور شانس گسترده شدن حریق را بیشتر می‌کند، ابراز داشت: اگر جوامع بومی و محلی، روستاییان و دهیاری‌ها به نحوه مقابله با این حریق‌ها آشنا باشند تا رسیدن نیروهای منابع طبیعی از پیشروی آتش قطعاً جلوگیری خواهد شد.

جعفر مرادی حقیقی بابیان اینکه در 5 ماهه امسال تلاش شد تا این آموزش‌ها در سطح سمن‌ها،Njo دهیاری‌ها، همیاران طبیعت و تسهیل گران، مجریان طرح مرتع‌داری و شهرداری‌های استان سمنان ارائه شود، تصریح کرد: در این راستا ارائه آموزش اطفای حریق به هشت هزار و 620 نفر در روز برای این گروه‌ها انجام شد.

وی افزود: بارندگی‌های بهاره و خشک شدن علف‌ها در تابستان امکان حریق را در سطح مراتع و جنگل‌ها برای دیگر فصول سال افزایش می‌دهد ازاین‌رو در اختیار دادن تجهیزات اطفای حریق و آگاهی و اطلاع‌رسانی در مناطق حساس استان سمنان از دیگر اقداماتی بود که توسط منابع طبیعی به انجام رسید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید