Iranian Agriculture News Agency

همچون سایر نقاط کشور؛

زنبورستان‌های استان سمنان هم امسال سرشماری نمی‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال به علت شیوع بیماری کرونا سرشماری زنبورستانها انجام نمی‌شود.

زنبورستان‌های استان سمنان هم امسال سرشماری نمی‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مصطفی شاه‌حسینی با اشاره به نامه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عدم سرشماری از زنبوردار‌ها اظهار کرد: در این نامه ابلاغی آمده است که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و پیرو مشورت با مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت متبوع با هدف جلوگیری از وقوع مخاطرات احتمالی ناشی از تردد دست‌اندرکاران آمارگیری در سطوح مختلف اجرایی و نظارتی عملیات سرشماری زنبورستان‌ها در مهرماه امسال انجام نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ارائه خدمات به زنبورداران با هاهنگی اتحادیه زنبورداران استان و مدیریت جهاد کشاورزی هر شهرستان بر اساس اطلاعات و آمار سال گذشته انجام خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر و بر اساس آخرین سر شماری 62 هزار و 160 کلنی زنبورعسل در این استان وجود دارد افزود: استان سمنان با توجه به تنوع اقلیم و وجود مراتع، مستعد پرورش زنبورعسل بوده و عسل تولیدی در استان دارای کیفیت قابل توجهی است.

شاه‌حسینی گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد 884 زنبوردار با تعداد 62 هزار و 160 کلنی زنبورعسل در سال گذشته در استان فعال بودند.

وی با اشاره به میزان عسل تولیدشده در سال گذشته نیز گفت: سال گذشته 444  تن عسل مرغوب در استان تولید شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید