Iranian Agriculture News Agency

کاداستر اراضی ملی در سمنان پیگیری می‌شود

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع کاداستر اراضی ملی و دولتی این معاونت در دولت تدبیر و امید اقدام به اجرای پروژه کاداستر اراضی در قالب دستورالعمل کاداستر و به‌صورت امانی و پیمانی کرده است.

کاداستر اراضی ملی در سمنان پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: تا پایان سال 98 بیش از 2 میلیون و هفت‌صد هزار هکتار از اراضی که دارای سند دفترچه‌ای بودند در اجرای پروژه کاداستر دارای سند تک‌برگی و نقشه دقیق شده‌اند.

وی گفت: کاداستر اراضی ملی در سال جاری نیز در حال پیگیری و انجام بوده که تاکنون بیش از 600 هزار هکتار در سامانه ثبت تثبیت‌شده است و متعاقباً اصلاح اجرای مقررات ماده 13 و 39 خواهند شد.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: هدف از تهیه نقشه کاداستر اراضی ملی و دولتی اصلاح نقشه‌های سنواتی توأم با برطرف کردن تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی و در نهایت اخذ اسناد تک‌برگی و یا تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی است.

وی گفت: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک ازنظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی برقرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت و افزایش ضریب حفاظتی از اهداف دیگر اجرای طرح کاداستر به شمار می‌روند.

عبدوس گفت: تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص از مهم‌ترین مزیت‌های کاداستر اراضی ملی است که در نتیجه آن می‌توان اختلافات قضایی و ملکی را برطرف و امکان تعرضات به اراضی ملی و دولتی اشخاص را به حداقل رساند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید