Iranian Agriculture News Agency

توسعه فضای سبز در 375 هکتار از عرصه‌های شهرستان دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه توسعه فضای سبز و طرح‌های جنگل‌کاری گفت: توسعه فضای سبز در 375 هکتار از عرصه‌های شهرستان دامغان اجرایی شد.

توسعه فضای سبز در 375 هکتار از عرصه‌های شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد اظهار کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 375 هکتار طرح جنگل‌کاری اقتصادی و مشارکتی با مشارکت جوامع محلی (جام) در مناطق کلاریز و دیباج کلاته اجرا شده است.

وی همچنین از احداث 5 بوستان روستایی در مناطق روستایی شهرستان با مشارکت دهیاری‌ها خبر داد و افزود: مراحل احداث یک بوستان روستایی نیز در حال اتمام است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اضافه کرد: در این مدت بیش از 100 هکتار طرح جنگلانه با مشارکت بیش از 100 نفر از طبیعت دوستان و همیاران طبیعت در مراتع شهرستان انجام‌شده که در این مراتع بذر گیاه باریجه که از گیاهان با ارزش صنعتی و دارویی است؛ کشت شد.

عباسی راد خاطرنشان کرد: در مدت خدمتگزاری دولت تدبیر و امید در سال‌های 92 الی 99 بیش از 190 هکتار از اراضی ملی تحت اجرای پروژه جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز در اقصی نقاط شهرستان با کشت نهال‌های مختلف جنگلی نظیر گل محمدی، زرشک، بادام‌کوهی قرار گرفته است.

وی گفت: مراقبت و نگهداری از 2 پارک جنگلی شهید ساجدی و ولی‌عصر (عج) به مساحت حدود 135 هکتار و احداث 2 پارک جنگلی در ورودی شهر کلاته رودبار (پارک جمالیه) و منطقه تفریحی پیر خوشدر جمعاً به مساحت بیش از 70 هکتار نیز از دیگر اقدامات این اداره در مدت خدمتگزاری دولت تدبیر و امید در قسمت جنگل‌کاری و توسعه فضای سبز بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید