Iranian Agriculture News Agency

اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در راستای توسعه پایدار ضروری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری در راستای مدیریت منابع آب استان یکی از اولویت‌ها در این استان است؛ گفت: اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در راستای توسعه پایدار ضروری است.

اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوان‌داری در راستای توسعه پایدار ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، نادر مالکی در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی اظهار کرد: امسال از محل منابع استانداری سمنان با توافق استاندار و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتبار بیشتری برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص‌یافته است که در اجرای این طرح‌ها مردم هم در ساخت و نگهداری از سازه‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در شهرستان میامی در دستور کار قرار دارد، افزود: این عملیات در قالب احداث بند‌های سنگ و ملاتی، بند خاکی، عملیات بیولوژیکی بذرکاری، کپه کاری، کاشت گیاهان دارویی، جنگل‌کاری و حفاظت و قرق انجام‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های آبخیزداری در کنترل سیلاب و تغذیه ذخیره آب‌های زیرزمینی توجه به اقشار مردم ساکن حوزه‌های آبخیز و رضایتمندی آن‌ها در این بخش، تأکید کرد: جذب اعتبارات در سال‌های آتی از محل صندوق توسعه ملی برای فعالیت‌های آبخیزداری جزء اهداف و سیاست‌های مهم استانی است.

مالکی گفت: بهره‌برداری نادرست از این منابع طبیعی که منجر به تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست دشت‌ها شده و در صورت عدم مدیریت می‌تواند امنیت غذایی و حیات اقتصادی و اجتماعی مردم را متأثر و توازن عرصه‌های طبیعی و تعادل اکولوژیک و هیدرولوژیک حوزه‌های آبخیز را با چالش جدی مواجه سازد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری ضمن مدیریت سیلاب‌ها، منابع زیرزمینی، قنات‌ها و چشمه‌ها را نیز تقویت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان در پایان این بازدید از روند اجرای پروژه‌ها ابراز رضایت کرد و افزود: منابع طبیعی تنها به نسل حاضر تعلق ندارد بلکه امانتی است در دست ما تا آن را به آیندگان بسپاریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید