Iranian Agriculture News Agency

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی شاهرود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی این شهرستان خبر داد و افزود: این شهرستان 244 هزار هکتار مراتع ییلاقی دارد.

پیشرفت فیزیکی 80 درصدی طرح پایش مراتع ییلاقی شاهرود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدرضا کشاورزیان اظهار کرد: شهرستان شاهرود دارای یک‌میلیون و 770 هزار هکتار اراضی مرتعی است که 244 هزار هکتار از این اراضی ییلاقی و مابقی قشلاقی است.

وی هدف از اجرای این طرح را نظارت بر پروانه چرای دام با هدف حفظ و تقویت پوشش گیاهی خواند و تصریح کرد: به دلیل وضعیت تغییر اقلیم تاکنون این پایش در 200 هزار هکتار در 20 سامانه از مراتع استان انجام‌شده است.

کشاورزیان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح ارتقای کمی و کیفی پوشش گیاهی منطقه است، افزود: بالا بردن تولید و ظرفیت مراتع از دیگر مزایای اجرای این طرح محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود ادامه داد: تاکنون اقداماتی از جمله قرق مراتع، بستن راه‌های فرعی جنگل ابر، جلوگیری از ورود دام بدون پروانه به مراتع انجام‌شده است.

کشاورزیان دامداران و مرتع‌داران بهره‌برداران اصلی از مراتع دانست و ابراز داشت: از بهره‌برداران و مردم درخواست می‌شود با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای هرچه بهتر نگه‌داشتن این ثروت خدادادی به‌صورت همیار طبیعت همدل و همراه باشند.

به گفته وی مراتع ثروت ملی جامعه هستند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود برای حفظ، بهبود، احیا و اصلاح مراتع از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید