Iranian Agriculture News Agency

ضرورت مشارکت مردمی برای حفاظت از منابع طبیعی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش ظرفیت نیرو‌های بومی و محلی عاملی موثر در حفاظت از منابع طبیعی است.

ضرورت مشارکت مردمی برای حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی در دیدار با نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلب مشارکت‌های مردمی، استفاده از دانش ظرفیت نیرو‌های بومی و محلی می‌تواند در راستای حفاظت از منابع طبیعی مؤثر باشد

 وی گفت: بهترین حافظان عرصه‌های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی در حفظ این مواهب الهی دارند.

وی با بیان اینکه در بحث پیشگیری و کاهش حریق جنگل‌ها و مراتع سمنان ازجمله استان‌های برتر محسوب می‌شود، افزود: معتقدیم حفظ این میراث ارزشمند بدون زحمات کارکنان منابع طبیعی و مشارکت جوامع بومی و محلی امکان‌پذیر نبوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه شهرستان شاهرود ازلحاظ تنوع آب و هوایی، جنگل‌های هیرکانی و قدمت آن قطب مهم در کشور محسوب می‌شود، افزود: با حمایت، همراهی، آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توان حفاظت از این عرصه را به‌خوبی پیش برد که باید گفت سخنان ائمه جمعه در سخنرانی نماز جمعه می‌تواند نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی داشته باشند.

مرادی حقیقی اضافه کرد: کشت گیاهان دارویی در استان، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، توسعه فضا‌های سبز، اصلاح و احیا مراتع، راه‌اندازی پاسگاه‌های حفاظتی، احداث پایگاه اطفا حریق، مبارزه با آفات و بیماری‌های جنگلی . ازجمله اقدامات مثبت و قابل‌ذکر منابع طبیعی است که قطعاً انجام آن بدون مشارکت سایر بخش‌ها و مردم امکان‌پذیر نبود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید