Iranian Agriculture News Agency

احداث بند‌های خاکی در حوزه کوه زر شهرستان دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: به‌منظور کاهش اثرات سیلاب در منطقه کوه زر عملیات احداث چهاربند خاکی با سرریز سنگ و ملات در حوزه آبخیز کوه زر آغاز شد.

احداث بند‌های خاکی در حوزه کوه زر شهرستان دامغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد اظهار کرد: به‌منظور حفظ آب‌وخاک، کاهش اثرات سیلاب، تغذیه منابع آبی و همچنین رشد اقتصادی در منطقه کوه زر عملیات اجرایی احداث چهاربند خاکی با سرریز سنگ و ملات در حوزه آبخیز کوه زر آغاز شد.

وی افزود: حجم خاک‌ریزی این چهاربند خاکی بیش از 40 هزار مترمکعب و حجم سرریز سنگ و ملات این بند‌ها بیش از 800 مترمکعب است.

عباسی راد افزود: این سازه‌های آبخیزداری در بالادست روستا‌های کوه زر، توچاهی، سلم‌آباد و کوشاهی اجرا خواهد شد که امید است موجب تقویت پوشش گیاهی و رونق اقتصادی در این مناطق شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان اعتبار اجرای این پروژه‌ها را بالغ‌بر 13 میلیارد ریال برشمرد و افزود: عملیات مذکور به‌صورت پیمانی و توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال انجام است.

وی ظرفیت آبگیری این بند‌ها را بیش از 110 هزار مترمکعب سیلاب عنوان و اضافه کرد: بند‌های احداثی نقش بسزایی در پرآب شدن چاه‌ها و قنوات روستا‌های پایین‌دست خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید