Iranian Agriculture News Agency

کشف چوب قاچاق در شهرستان میامی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: یک تن چوب تاغ از متخلفان عرصه‌های طبیعی در شهرستان میامی کشف و ضبط شد.

کشف چوب قاچاق در شهرستان میامی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی با اشاره به اینکه یک تن چوب تاغ از متخلفان عرصه‌های طبیعی در این شهرستان کشف و ضبط شد؛ اظهار کرد: مأموران حفاظتی شهرستان به‌منظور حفظ و حراست از منابع طبیعی به‌صورت شبانه‌روزی مشغول گشت و شناسایی متخلفان و متجاوزان به منابع ملی هستند.

وی افزود: در راستای گشت مأموران حفاظت منابع طبیعی شهرستان یک دستگاه خودروی نیسان آبی حامل چوب تاغ توقیف شد.

رضایی قاچاق چوب را فاجعه زیست‌محیطی دانست و تصریح کرد: قاچاق چوب یکی از معضلات منابع طبیعی است که موجب تخریب جنگل‌ها و مراتع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت: با توجه به‌ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و انفال که متعلق به همه نسل‌هاست و نظر به نقش بی‌بدیل منابع طبیعی در زندگی بشر از طبیعت دوستان و مردم انتظار می‌رود اداره منابع طبیعی را در امر فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی که مهم‌ترین ابزار تلقی می‌شود، یاری کنند.

رضایی گفت: طبیعت دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و تجاوز در عرصه‌های طبیعی شامل تهیه و حمل چوب تاغ، با شماره 1504 اطلاع‌رسانی کنند.

وی به متخلفان عرصه‌های طبیعی و قاچاقچیان چوب هشدار جدی داد و افزود: سودجویان و تمام افرادی که برای تهیه زغال با قطع کردن درختان باعث تخریب عرصه‌های ملی و جنگلی می‌شوند برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید