Iranian Agriculture News Agency

صیانت از جنگل‌ها و مراتع نیازمند عزم همگانی است

نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی صیانت از جنگل‌ها و مراتع را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: زندگی بدون نعمت منابع طبیعی دارای ارزش نیست لذا همه در حفظ آن مسئول هستیم.

صیانت از جنگل‌ها و مراتع نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر خانی در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن تأکید بر لزوم توجه جدی به حفظ منابع طبیعی شهرستان‌های شاهرود و میامی، اظهار کرد: نهادهای ذی‌ربط مانند منابع طبیعی می‌بایست از ظرفیت مردم در انجام پروژه‌های آبخیزداری به‌صورت مشارکتی استفاده کنند.

وی افزود: در برخورد با متصرفان اراضی ملی که اقدام به تصرف عدوانی و تخریب اراضی ملی می‌کنند هیچ‌گونه اغماضی نباید صورت گیرد.

رئیس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی و نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی صیانت از جنگل‌ها و مراتع را نیازمند عزم همگانی دانست و تصریح کرد: منابع طبیعی نعمتی ارزشمندی که زندگی بدون آن ممکن نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام، تأکید فراوانی بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی، درختان، آب‌وهوای پاک‌شده است.

خانی با بیان اینکه شهرستان شاهرود چهار میلیون هکتار اراضی جنگلی و مرتعی دارد، افزود: با توجه به گستردگی وسعت اراضی ملی، می‌طلبد که در بحث بیابان‌زدایی کار و توسعه بیشتری انجام شود.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت دامداران و تعاونی‌های مرتع کاری طرح‌هایی همچون هلال‌های آبگیر، ایجاد فارو و کاشت بذور در مراتع در سطح شهرستان باهدف ثانویه واگذاری کارها به خود مردم در حال انجام است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید