Iranian Agriculture News Agency

تهدید آتش‌سوزی در 35 هزار هکتار از مناطق جنگلی استان سمنان

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: آتش‌سوزی 35 هزار هکتار از مناطق جنگلی این استان را تهدید می‌کند.

تهدید آتش‌سوزی در 35 هزار هکتار از مناطق جنگلی استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی سفیدیان در نشست انعقاد تفاهم‌نامه بین سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با محوریت دیده‌بان حریق اظهار کرد: این مهم در راستای فرمایشات و تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در ارتباط با ضرورت حفظ جنگل‌ها، مراتع انجام‌شده است.

وی گفت: با توجه به مأموریت‌ها، اهداف بسیج و به‌منظور حفاظت و احیاء منابع طبیعی و با عنایت به تأکیدات معاون وزیر جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور در زمینه ضرورت به‌کارگیری و استقرار نیروهای دیده‌بان در مناطق بحرانی حریق و به‌منظور پیشگیری از ایجاد تنش و بحران در استان سمنان از طریق ایجاد حریق در عرصه‌های ملی، این تفاهم‌نامه بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان و سپاه قائم آل محمد (عج) استان امضاء رسید.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: 35 هزار هکتار از مناطق جنگلی استان در موقعیت بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی قرار دارد.

سفیدیان افزود: امسال شرایط مناسب جوی و رشد خوب پوشش‌های گیاهی موجب شده خطر آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی استان سمنان افزایش یابد و بیشترین مناطق بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی عرصه‌های مرتعی و جنگلی مربوط به شهرستان‌های میامی، شاهرود و مهدی‌شهر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید