Iranian Agriculture News Agency

مصرف آب در استان سمنان 16 درصد افزایش یافت

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان از افزایش 16 درصدی مصرف آب در این استان خبر داد و گفت: مردم مصرف بهینه آب را در دستور کار قرار دهند.

مصرف آب در استان سمنان 16 درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد طاهری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افزایش مصرف آب در مدت سه‌ماهه امسال و با توجه به شیوع کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه آب به‌ویژه در فصل تابستان باید مدنظر همه مردم باشد افزود: توجه جدی و همگانی به مدیریت مصرف آب این روزها به جد احساس می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان میانگین مصرف آب آشامیدنی تصفیه‌شده برای هر خانواده در شبانه‌روز را تا هزار لیتر برآورد کرده و ابراز امیدواری کرد: با از بین رفتن ویروس مصرف آب به حالت اولیه خود بازگردد.

طاهری سهمیه مصرف آب آشامیدنی در خانواده‌ها را بر اساس استانداردهای جهانی و کشوری حدود 750 لیتر عنوان کرد و افزود: اگر مردم آب را درست مصرف کنند می‌توانیم این ماده حیاتی را در پیک مصرف تابستان بهتر مدیریت کنیم.

جلوگیری از قطع آب و مشکلات کم‌آبی نیازمند مصرف بهینه است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان گفت: جلوگیری از قطع آب و مشکلات کم‌آبی نیازمند مصرف بهینه آن از سوی مردم است.

طاهری تصریح کرد: اگر مشترکان بر اساس استانداردهای جهانی 25 درصد صرفه‌جویی آب داشته باشند می‌توان مشکلات کم‌آبی و همچنین قطعی آب را در ایام تابستان مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه نباید آب را بیهوده هدر داد گفت: هد دادن مایع حیات سبب ایجاد مشکلاتی برای طبیعت و افراد جامعه می‌شود.

کم شدن جمعیت روستایی و مهاجرت به شهرها از تبعات کم آبی است

مدیرعامل آب و فاضلاب استان سمنان افزود: فرونشست زمین، کم شدن جمعیت روستایی و مهاجرت به شهرها، جنگ روانی، اختلافات و غیره، کمترین تبعات افزایش مصرف آب است و برای جلوگیری از این پیشامدها صرفه‌جویی در مصرف آب الزامی است.

«مدیریت مصرف آب و برق و خانواده»، «مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه»، «مدیریت مصرف آب و برق، صنعت، معدن و سازمان‌های عمومی و مؤسسات خصوصی و شرکت‌ها»، «مدیریت مصرف آب و برق، غذا، منابع طبیعی و حفظ محیط‌زیست»، «مدیریت مصرف آب و برق، خدمات شهری و روستایی و جلب مشارکت‌های مردمی»، «مدیریت مصرف آب و برق و آموزه‌های دینی»، «مدیریت مصرف آب و انرژی، اقتصاد و حقوق شهروندی» به ترتیب عنوان‌های روزهای هفته صرفه‌جویی آب است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید