Iranian Agriculture News Agency

نماز عامل اساسی برای کاهش فحشا و منکر در جامعه است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: نماز عامل اساسی برای کاهش فحشا و منکر در جامعه می‌شود.

نماز عامل اساسی برای کاهش فحشا و منکر در جامعه است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علینقی حیدریان در نخستین جلسه شورای ستاد اقامه نماز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری که با حضور مدیرکل و اعضای ستاد برگزار شد اظهار کرد: نماز در مکتب انسان‌ساز اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در بالاترین درجه و مرتبه تعالیم دینی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در آیات و روایت بسیار زیادی به اهمیت برپایی نماز اول وقت و به‌ویژه نماز جماعت تأکید شده و همواره نیز این موضوع موردتوجه بوده که کار نباید مانعی برای تأخیر در برپایی نماز باشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز از تلاش‌های انجام‌شده در اداره کل و شهرستان‌های تابعه در زمینه ترویج فرهنگ نماز قدردانی کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پیام خود به بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در بندرعباس تأکید فراوانی برای دعوت به نماز و ترویج فرهنگ نماز در جامعه و به‌ویژه سیستم اداری داشته‌اند که این فرموده معظم له به ستادهای اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی نیز ابلاغ‌شده است.

حضرت حجت‌الاسلام مصطفی مرادی به سخن پیامبر اسلام (ص) که فرموده‌اند: «روشنی چشم من در نماز است» اشاره کرد و گفت: باید خود را به نقطه و جایی برسانیم که عاشق و علاقه‌مند به نماز باشیم.

وی اضافه کرد: وظیفه همه انسان‌ها اقامه نماز است و اگر اقامه نماز به‌صورت صحیح انجام گیرد، تمام امورات در جایگاه خود قرار گرفته و سبب مدیریت صحیح، صداقت، رعایت امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و ادای تکلیف انسانی و حسن انجام کار در جامعه می‌شود و عامل اساسی برای کاهش فحشا و منکر در تمامی ابعاد فردی، اجتماعی واداری در جامعه می‌شود.

ابوالفضل صیادجو دبیر ستاد اقامه نماز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نیز گفت: بهترین کار عالم، ارتباط بنده با مخلوق است.

وی با بیان اینکه همه ما در قبال اقامه نماز مسئولیت داریم، خاطرنشان کرد: اقامه نماز در ادارات وظیفه مدیران و مسئولان هست و باید طوری شرایط را فراهم کنیم که ارباب‌رجوع و کارمندان بتوانند در آن اداره نماز بخوانند.

صیادجوبا بیان اینکه کار فرهنگی باید از کودکی آغاز شود فعالیت‌های اداره کل و شهرستان‌ها را بسیار با اهمیت دانست و گفت: فرزندان خود را باید به اقامه‌ نماز تشویق کنیم و احکام شرعی را به آن‌ها در دوره‌های آموزشی بیاموزیم.

صیادجو به ارزیابی ستاد اقامه نماز اداره کل و شهرستان‌ها در سال 98 اشاره کرد و گفت: تمام شهرستان‌ها و اداره کل در بازه زمانی مشخص مستندات خود را بارگزاری کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید