Iranian Agriculture News Agency

1000 هکتار در شهرستان میامی به کشت باریجه اختصاص یافت

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: یک هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت باریجه اختصاص یافت.

1000 هکتار در شهرستان میامی به کشت باریجه اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی با اشاره به کاشت هزار هکتار باریجه در شهرستان میامی اظهار کرد: 9 برنامه راهبردی به نام طرح 9 در 99 در شهرستان میامی اجرا می‌شود.

وی گفت: بیش از هزار هکتار گیاهان دارویی (آنغوزه-باریجه) در سطح مراتع این شهرستان کشت‌شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی خاطرنشان کرد: اجرای بند‌های خاکی و سنگ و ملات برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی، تشویق و ترغیب دامداران برای اجرای طرح‌های مرتع‌داری، تشکیل صندوق‌های توسعه در هشت روستای سطح شهرستان و ادامه آن در روستا‌های دیگر و عملیات بیابان‌زدایی و کاداستر در این شهرستان انجام‌شده است.

رضایی بابیان اینکه سیاست‌های ابلاغی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان اجرای طرح «9 در 99» است، افزود: فعالیت‌های 9 ‌گانه جهش قابل‌توجهی در عرصه‌های منابع طبیعی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: احیای پوشش گیاهی، کاداستر اراضی ملی، تعیین تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی، مدیریت و شناسایی ذخیره‌گاه‌های جنگلی، اخذ حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری، توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی، مدیریت و بهره‌برداری از مراتع، توسعه زراعت چوب و ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی جنگلی؛ مرتعی و توسعه دولت الکترونیک ازجمله این اقدامات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید