Iranian Agriculture News Agency

بیش از 31 هکتار از عرصه‌های مرتعی استان سمنان طعمه حریق شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه با گرم شدن هوا خطر آتش‌سوزی جنگل‌های استان وجود دارد گفت: بیش از 31 هکتار از عرصه‌های مرتعی استان سمنان طعمه حریق شد.

بیش از 31 هکتار از عرصه‌های مرتعی استان سمنان طعمه حریق شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی با اشاره به اینکه 31 هکتار و 743 متر از عرصه‌های مرتعی استان از ابتدای سال 98 تا پایان مرداد در آتش سوخت اظهار کرد: جولان بی‌امان آتش در مراتع و جنگل‌ها و با گرم شدن دمای هوا، علوفه و گیاهان رو به خشک شدن می‌رود و در نتیجه احتمال آتش‌سوزی وجود دارد.

وی افزود: کارشناسان هواشناسی نسبت به خطر آتش‌سوزی مراتع با گرم شدن هوا در استان سمنان هم هشدار دادند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: شهرستان شاهرود با دارا بودن بیش از یک‌میلیون و 750 هزار هکتار جنگل و مرتع در سالیان اخیر با آتش‌سوزی‌های متعددی روبرو بوده که بر اثر آن مساحت زیادی از این مراتع و جنگل‌ها طعمه حریق شده‌اند.

سرهنگ ابوطالبی بیان کرد: گستردگی مراتع و صعب‌العبور بودن جنگل‌های منطقه و کمبود امکانات مهار آتش از مشکلات اساسی برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها در شرق استان سمنان است.

وی ابراز داشت: در بیشتر آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه دیر رسیدن نیرو‌های امدادی به مناطق حادثه‌دیده از مشکلات مهم به شمار می‌رود که تخصیص بالگرد را ضروری می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: جنگل ابر در روز‌های تعطیل یکی از محل‌های تفریح مردم این منطقه و گردشگران است.

سرهنگ ابوطالبی بیان کرد: مقابله با آتش‌سوزی‌های مراتع و جنگل‌ها نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولان است تا این نعمت‌های خدادادی برای نسل‌های آینده حفظ و نگهداری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید