Iranian Agriculture News Agency

اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از آتش‌سوزی و قاچاق چوب تاغ در استان سمنان در دستور کار است

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اقدامات پیشگیرانه آتش‌سوزی و پیگیری کشف قاچاق چوب تاغ در فصل تابستان انجام شود.

اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از آتش‌سوزی و قاچاق چوب تاغ در استان سمنان در دستور کار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی در نشست با فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گرمسار به همراه که با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار برگزار شد اظهار کرد: عرصه‌های منابع طبیعی سرمایه‌های ملی و متعلق به همه نسل‌ها است.

وی گفت: با گرم شدن هوا خطر آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی افزایش می‌یابد که در این زمینه لازم است مردم و گردشگران هنگام مراجعه به بوستان‌های جنگلی و مناطق طبیعی نکات ایمنی را رعایت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: گردشگرانی که به عرصه‌های طبیعی مراجعه می‌کنند از روشن کردن آتش و رها کردن اجسام شیشه‌ای به جد خودداری کنند.

سرهنگ ابوطالبی افزود: پیش‌آگاهی و پیشگیری از تصرف اراضی و حفاظت از وسعت مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی مهم‌ترین رسالت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است.

وی گفت: بهره‌برداری غیراصولی از منابع طبیعی باعث شده کشور با چالش‌هایی چون گسترش بیابان‌زایی، خشکسالی و پدیده گردوغبار مواجه شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: حفظ این منابع تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

ابوطالبی درباره علت آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی در استان سمنان نیز افزود: عامل انسانی دلیل اصلی وقوع این آتش‌سوزی بوده است که اگر واکنش سریع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، بهره‌برداران و جوامع محلی نبود، وسعت بیشتری از این مناطق درگیر حریق می‌شد.

وی از عموم مردم درخواست کرد: ضمن مراقبت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی، در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در این عرصه‌ها فوراً مراتب را از طریق شماره 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: از خردادماه امسال برای تمام نیرو‌های گشت و مراقبت کلاس‌های آموزشی با عنوان آشنایی با مبانی حقوق، مقررات و قوانین منابع طبیعی برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گرمسار در این نشست عنوان کرد: حساسیت به عرصه‌های منابع طبیعی و حفظ انفال از اصول جمهوری اسلامی است.

سرهنگ غلامحسین عرب گفت: برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، همان وظیفه را انجام می‌دهیم که در داخل شهر‌ها جهت امنیت شهروندان عمل می‌کنیم.

وی افزود: همراهی و مشارکت مردم از مهم‌ترین عوامل مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی است و مردم می‌توانند با رعایت موارد ایمنی از این امر جلوگیری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید