Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان :

اختصاص 285 میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری استان سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 285 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری به این استان برای سال 99 درنظرگرفته‌ شد.

اختصاص 285 میلیارد ریال به طرح‌های آبخیزداری استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علینقی حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در 18 سامانه استان سمنان با 285 میلیارد ریال اعتبار برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: ساخت سازه‌های متعدد مانند سنگ و ملات، بندهای خاکی و عملیات زیستی از جمله طرح‌های آبخیزداری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از نقاط استان سمنان با سیل‌خیزی و محدودیت منابع آبی روبه‌رو است، ادامه داد: توسعه عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان موجب بهبود وضعیت آبی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقش مهمی در افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک، کاهش خسارت سیلاب، کاهش فرونشست زمین و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دارد.

به گزارش ایانا بیش از 96 درصد استان سمنان در حوزه اصلی فلات مرکزی قرار دارد و دارای مساحتی بیش از 9 میلیون هکتار است که بیش از پنج میلیون هکتار آن مناطق بیابانی و نیمه‌خشک است.

از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان 55 درصد نواحی بیابانی و خشک، 38.5 درصد مرتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.

سال گذشته 440 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید