Iranian Agriculture News Agency

11 فقره تخلف قطع و حمل چوب تاغ در دامغان ثبت شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از ثبت 11 فقره تخلف قطع و حمل چوب تاغ در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: ارزش این محموله‌ها پنج میلیارد ریال برآورد می‌شود.

11 فقره تخلف قطع و حمل چوب تاغ در دامغان ثبت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسین میرعماد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته 11 فقره تخلف قطع و حمل چوب از تاغ زارهای دامغان به ثبت رسید، اظهار کرد: در این راستا هشت هزار و 600 کیلوگرم چوب تاغ و زغال تاغ در این شهرستان کشف و ضبط‌شده است.

وی با بیان اینکه ارزش محموله‌های کشف‌شده چوب تاغ از متخلفان بالغ‌بر پنج میلیارد ریال برآورد می‌شود، افزود: پرونده این تخلفات به مراجع قضائی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با اشاره به اینکه در ابتدای دوماهه نخست امسال نیز 2 هزار و 810 کیلوگرم چوب تاغ از متخلفان کشف شد، ابراز داشت: در این راستا یک متهم که مبادرت به قطع و حمل چوب تاغ کرده بود دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شهرستان شد.

میرعماد بابیان اینکه متأسفانه میزان قطع و حمل چوب تاغ در سطح تاغ زارهای دامغان در حال افزایش است، در ادامه تصریح کرد: امیدواریم همچون گذشته با همکاری دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و بهره‌برداران مراتع این موضوع کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه وسیع بودن دشت دامغان، کمبود نیروها و بازرسان امکان قاچاق چوب را تسهیل کرده است، افزود: بیشترین میزان قاچاق چوب در منطقه قهاب رستاق رخ‌داده است که در این راستا از جوامع بومی و محلی درخواست می‌شود هرگونه برداشت غیرمجاز در قالب قطع و حمل چوب تاغ زار سطح عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره تلفن رایگان 1504 و 02335242240 داخلی 402 گزارش کنند تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید