Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

کشت گیاهان دارویی در سامانه‌های مرتعی استان سمنان توسعه یابد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر ضرورت توسعه کشت گیاهان دارویی در سامانه‌های مرتعی این استان تأکید کرد.

کشت گیاهان دارویی در سامانه‌های مرتعی استان سمنان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علینقی حیدریان در نخستین جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل اظهار کرد: طرح یک هزار و 252 سامانه مرتعی تهیه‌شده و مرحله اول پایش مرتع در استان سمنان نیز به پایان رسیده است.

وی گفت: اجرای دقیق سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست سازمان و تکریم ارباب‌رجوع جزء اولویت‌ها بوده و امسال نیز باید با مدیریت صحیح تلاش کرد درخواست‌های ارباب‌رجوع در کمترین زمان ممکن و به‌درستی پاسخ داده شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی ابلاغی 9 گانه و چهار طرح محوری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور پرداخته و این برنامه راهبردی را سرلوحه فعالیت‌های سال 99 مجموعه منابع طبیعی استان برشمرد.

حیدریان افزود: این برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که همگی در راستای تحقق شعار ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری پیش رود.

وی ضمن قدردانی از معاونت‌ها و ادارات ستادی و شهرستانی در اجرای پروژه‌های سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی گفت: در سطح استان و تمامی حوزه‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری در سال گذشته اقدامات مؤثری صورت گرفته که باید امسال نیز تداوم داشته باشد و از تجربیات سال گذشته برای اجرای پروژه‌های سال جدید بهره برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به پیش رو بودن فصل رویش محصولات فرعی و مرتعی بر این نکته تأکید کرد که به‌شدت و قاطعیت از برداشت بی‌رویه، غیرقانونی و بدون مجوز محصولات ذکر شده جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان در مسیر گذر دام‌های استان‌های مجاور است با تأکید ویژه بر استقرار ایستگاه‌های کنترل دام در مبادی ورودی و خروجی استان گفت: دقت و سلامت کاری نیروهای مستقر در این ایستگاه‌ها به‌شدت مورد انتظار و تأکید است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از ابتدای امسال به علت افزایش نزولات آسمانی مراتع استان از وضعیت خوب پوشش گیاهی برخور دارند که با این افزایش پوشش گیاهی نیاز است که از هم‌اکنون اقدامات پیشگیرانه اطفاء حریق‌های احتمالی در فصل گرما پیش‌بینی و اقدامات لازم در این زمینه به‌ویژه در کانون‌های بحرانی حریق دراستان به‌سرعت و دقت صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید