Iranian Agriculture News Agency

عملیات اصلاح و احیاء بیولوژیک در سطح 400 هکتار در شهرستان مهدی‌شهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر گفت: عملیات اصلاح و احیاء بیولوژیک در سطح 400 هکتار از عرصه‌های مرتعی حوزه‌های آبخیز آسوران، چاشم و هیکو با موفقیت انجام شد.

عملیات اصلاح و احیاء بیولوژیک در سطح 400 هکتار در شهرستان مهدی‌شهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: اجرای 400 هکتار عملیات بیولوژیک شامل بذرپاشی، بذرکاری و کپه کاری برای این اداره تعهد شده بود که با مشارکت و انعقاد قرارداد بند ب ماده 29 احکام دائمی کشور با تشکل فعال شکل‌گرفته از توانمندسازی جوامع محلی حوزه آبخیز آسوران اجرایی شد.

وی گفت: عملیات بیولوژیک با بذرهای مرتعی نظیر اسپرس، ماشک، فستوکا، دامنه، بادام‌کوهی و باریجه انجام‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه تمامی عملیات بیولوژیک با اعتبار 72 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه اعتبار صرف شده است افزود: عملیات بیولوژیک در حوزه‌های آبخیز آسوران 200 هکتار، چاشم 150 هکتار و گل رودبار 50 هکتار انجام‌شده است.

‌عبدوس بیان کرد: مجموع این اقدامات در نهایت به احیای پوشش گیاهی، جلوگیری از بیابانی شدن و حفظ گونه‌ها کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: اصلاح و بهبود ترکیب گیاهی گونه‌های خوش‌خوراک برای تأمین علوفه موردنیاز احشام دامداری، کاهش نیاز خرید علوفه، کاهش فشار دام به مرتع، تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اوضاع اقتصادی مرتع‌داران از دیگر اهداف فعالیت‌های بیولوژیک و بیومکانیکی در اراضی مرتعی شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید