Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

کانون‌های بحرانی حریق در عرصه‌های طبیعی استان سمنان شناسایی شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بر ضرورت شناسایی کانون‌های بحرانی حریق در عرصه‌های طبیعی این استان تأکید کرد.

کانون‌های بحرانی حریق در عرصه‌های طبیعی استان سمنان شناسایی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علینقی حیدریان بر ضرورت به روز کردن و شناسایی کانون‌های بحرانی حریق بر اساس آمار حریق‌های سال‌های گذشته تأکید و اظهار کرد: دسترسی به اطلاعات منطقه‌ای (پهنه‌بندی حریق)، جاده‌ها و راه‌های دسترسی منابع آب طبیعی و مصنوعی چشمه‌های دائمی، موقت، آبراهه‌های دائمی، فصلی، مخازن ذخیره آب ثابت و متحرک احداث‌شده که در اطفای حریق مهم است تهیه شود.

وی گفت: این امر با همکاری یگان و اداره مهندسی و مطالعات انجام و نهایتاً به منظور مدیریت صحیح در هنگام بحران، نقشه رقومی مناطق بحرانی به حریق با پارامترهای مؤثر تهیه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اقداماتی همچون طراحی، ترمیم و بهسازی خطوط ‌آتش‌بر، انجام عملیات بهداشتی، پرورشی و پاک‌سازی عرصه‌های بحرانی و کاهش پوشش گیاهی در زیر اشکوب ‌مناطق جنگل‌کاری شده را کاری لازم و ضروری خواند و افزود: فرمانده یگان حفاظت و اعضای ستاد پیشگیری از حریق با حضور ‌در صداوسیما، خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و تهیه پیام و تیزرهای ترویجی و آموزشی به مردم و افکار عمومی ‌اطلاع‌رسانی کنند.

حیدریان افزود: یک دستورالعمل پیشگیرانه برای هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی و نقش ائمه جماعات، روحانیون، ریش‌سفیدان و معتمدین محلی برای مشارکت ‌و همراهی منابع طبیعی تهیه شود.

وی بر ضرورت برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی برای دامداران، کشاورزان، ‌بهره‌برداران، همیاران طبیعت و مجریان طرح‌های منابع طبیعی نیز تأکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید