Iranian Agriculture News Agency

6 بوستان روستایی در دامغان ایجاد شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: 6 بوستان روستایی سال گذشته در زمینی به مساحت 11 هکتار در این شهرستان ایجاد شد.

6 بوستان روستایی در دامغان ایجاد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اکبر عباسی راد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بوستان‌های روستایی سال گذشته در روستاهای محمدآباد، جزن، حسین‌آباد حاج علینقی، آهوانو و تویه رودبار ایجاد شد.

وی ادامه داد: بوستان روستایی با هدف توسعه فضای سبز در مناطق روستایی شهرستان، ایجاد نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین مردم ایجاد می‌شود.

عباسی راد اضافه کرد: در هر یک از این بوستان‌های روستایی حدود 100 نهال از گونه‌های سرو، سنجد، زیتون‌تلخ و کاج، غرس شده است.

وی افزود: اقدامات زیربنایی شامل تسطیح اراضی، زیرسازی فضا، خاک‌برداری و آماده‌سازی محیط، توسط منابع طبیعی، دهیاری و اهالی روستا انجام‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: توسعه و ایجاد بوستان‌های روستایی در دستور کار قرار دارد و پس از شکست کرونا، برنامه‌ریزی لازم برای ایجاد این فضاهای سبز انجام می‌شود.

شهرستان دامغان دارای یک‌میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای 98 درصد از آن سند مالکیت به نام دولت صادرشده است.

این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و امیرآباد، سه شهر و 121 روستا است که از این تعداد 79 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید