Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

2000 هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی استان سمنان به گندم و جو اختصاص یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای خودکفایی در تولید گندم و تأمین خوراک دام گفت: بر این اساس در سال آبی جاری 2000 هکتار از سطح زیر کشت سبزی و صیفی استان سمنان به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

2000 هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی استان سمنان به گندم و جو اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، لطف‌الله رضایی با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گندم و جو در استان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال آبی جاری 2 هزار هکتار از سطح زیر کشت سبزی و سیفی جالیزی استان سمنان کم شده و به سطح زیر کشت گندم و جو اضافه شد.

وی با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت گندم و جو در استان سمنان با هدف کمک به افزایش تولید غلات در استان سمنان و خودکفایی در این عرصه انجام‌شده است اضافه کرد: در این راستا به سطح زیر کشت گندم و جو هرکدام 1000 هکتار اضافه‌شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: با این افزایش سطح زیر کشت، سطح زیر کشت جو در اراضی کشاورزی استان سمنان به 16 هزار هکتار رسید که پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی آتی 60 هزار تن جو از مزارع استان برداشت شود.

رضایی در مورد افزایش سطح زیر کشت گندم نیز گفت: با این افزایش همچنین سطح زیر کشت  گندم در استان به 30 هزار هکتار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود امسال تولید گندم به 120 هزارتن برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید