Iranian Agriculture News Agency

مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان:

عملیات بیابان زدائی در 100 هکتار از اراضی بیابانی حاجی آباد سمنان انجام شد

مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی شهرستان سمنان گفت: با هدف جلوگیری از پیشروی بیابان، عملیات بیابان زدائی در 100 هکتار از اراضی بیابانی منطقه حاجی آباد این شهرستان اجرا شد.

عملیات بیابان زدائی در 100 هکتار از اراضی بیابانی حاجی آباد سمنان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، امیربیدختی اظهار کرد: با هدف تثبیت شن‌های روان و جلوگیری از پیشروی بیابان، عملیات بیابان زدائی در 100 هکتار از اراضی بیابانی منطقه حاجی آباد این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

وی افزود: بیابان زدایی در قالب بذر پاشی گونه تاغ که سازگار با مناطق بیابانی است انجام شده که همراه با کاشت، عملیات مراقبت ونگهداری نیز صورت گرفته است.

بیدختی پدیده بیابانزایی را تهدیدی زیست محیطی دانست و تصریح کرد: تولید گرد و غبار ناشی از پدیده بیابانزایی در منطقه علاوه بر تهدیدی جدی برای سلامتی جوامع محلی و همچنین شهر سمنان، تهدیدی برای عرصه تولید و اشتغال به شمار می‌آید که با توجه به این مهم، ضرورت دارد برای کنترل و مهار این پدیده اقدامات بیابانزدایی استمرار داشته باشد.

مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ابراز داشت:اقدامات بیابانزدایی علاوه بر تثبیت شن‌های روان و مانع از پیشروی بیابان، موجب بازگشت روح زندگی، تلاش و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی می‌شود و از مهاجرت روستائیان در این منطقه و اطراف جلوگیری می‌کند.

تشدید پدیده بیابانزایی در سمنان به دلیل نابودی پوشش گیاهی، افت آب‌های زیرزمینی، خشک شدن کویر و ادامه خشکسالی‌ها به چالش فراگیر برای این استان تبدیل شده است که رفع آن برنامه ریزی، عزم ملی و مشارکت همگانی را می طلبد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید