Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

مرغ مازاد بر نیاز بازار از تولیدکنندگان استان خریداری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مرغ مازاد بر نیاز بازار از تولیدکنندگان این استان خریداری می‌شود.

مرغ مازاد بر نیاز بازار از تولیدکنندگان استان خریداری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد اظهار کرد: این استان در پرورش مرغ ظرفیت‌های مطلوبی دارد به‌طوری‌که دارای 400 واحد مرغ گوشتی و 42 واحد مرغ تخم‌گذار است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 26 میلیون قطعه جوجه ریزی در استان سمنان از سوی واحدهای تولیدی مرغ صورت می‌گیرد تصریح کرد: در ماه‌های اخیر نیز جوجه ریزی خوبی انجام‌شده و به‌طور متوسط 2 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه ریزی انجام‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: از ابتدای امسال شاهد کاهش قیمت مرغ در بازار بودیم که حتی کمتر از قیمت مصوبه دولت یعنی 12 هزار و 900 تومان به بازار عرضه می‌شود.

میرعماد با بیان اینکه روز گذشته مرغ با قیمت 11 هزار تومان در بازار سمنان به فروش رسید افزود: این امر سبب متضرر شدن تولیدکنندگان شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌میلیون و 700 هزار قطعه مرغ (3500 تن) آماده توزیع در بازار است به اقدام دولت برای حمایت از تولیدکنندگان مرغ و تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از متضرر شدن آنان این آمادگی از سوی دولت و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام استان سمنان وجود دارد تا مرغ‌های آماده ارسال به بازار تولیدکنندگان را بدون محدودیت و با قیمت 13 هزار تومان خریداری کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به تولیدکنندگان مرغ نیز توصیه کرد تا برای جلوگیری از بروز مشکل حتماً مرغ سایز که دارای وزن یک کیلو 800 گرم است تولید کنند.

میرعماد اضافه کرد: البته ذکر این نکته نیز ضروری است که با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های تابعه برای مدت کوتاهی مرغ با سایز 2 کیلو و 200 نیز خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید مرغ و جمع‌آوری از تولیدکنندگان تا حدودی سبب تعادل در بازار شد گفت: هر تولیدکننده‌ای که مرغ آماده ارسال به بازار دارد و نگران بازار آن است می‌تواند با مراجعه شرکت‌های تعاونی و همچنین اتحادیه‌ها مقدمات تحویل مرغ به پشتیبانی را فراهم نکند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید