Iranian Agriculture News Agency

قرارداد اخذ سند تک برگی 300 هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان منعقد شد

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از انعقاد قرارداد اخذ سند تک برگی (کاداستر) حدود 300 هزار هکتار از اراضی ملی این استان با پیمانکاران خبر داد.

قرارداد اخذ سند تک برگی 300 هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان منعقد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، ذوالفقار ربانیان اظهار کرد: یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از محل صندوق توسعه  و دیگر اعتبارات ملی برای اخذ سند این اراضی اختصاص یافته‌ و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال با اصلاح نقشه‌ها، سند کاداستر (تک برگی) بیشتر اراضی اخذ شود.

وی اظهار کرد: 9 میلیون و 368 هزار هکتار از مساحت استان را اراضی ملی به خود اختصاص داده که تا کنون سند دفترچه‌ای 96 درصد این اراضی به نام دولت صادر شده‌است.

ذوالفقار ربانیان خاطرنشان کرد: سند کاداستر 3 میلیون و هشتصد هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان نیز تاکنون اخذ شده و اخذ سند تک برگی  بقیه این اراضی در راستای تثبیت مالکیت، تقویت مدیریت و نظارت بر اراضی، شناسایی و برخورد قانونی با متجاوزان به اراضی ملی و دولتی و جلوگیری از زمین خواری در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

ربانیان ادامه داد: تاکنون بخش اعظمی از خواسته‌های مردم و معترضان اراضی ملی رسیدگی و پرونده آنها مختومه شده‌است.

استان سمنان با 9میلیون و 748هزار و 700هکتار  وسعت از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 96درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید