Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

توزیع 1200 کیلوگرم بذر یونجه برای کشت در دیمزارهای استان سمنان

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سال‌های 1397 و 1398 بیش از 1200 کیلوگرم بذر یونجه برای تبدیل 60 هکتار از دیمزارهای کم بازده استان سمنان به علوفه کاری توزیع شد.

توزیع 1200 کیلوگرم بذر یونجه برای کشت در دیمزارهای استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید ابوالفضل ولیئی اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه تبدیل دیمزارهای کم بازده، جلوگیری از فرسایش خاک و هدر رفت آب، تولید علوفه با کیفیت بالا و در نهایت استفاده صحیح از دیمزارهایی است.

وی خاطرنشان کرد: این دیمزارها به دلیل بهره‌برداری غیراصولی، حاصلخیزی و توان تولید خود را از دست داده و غیرقابل استفاده رها شده‌اند که خود از عمده‌ترین منابع فرسایش خاک و تولید رسوب در کشور به شمار می‌روند.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تبدیل دیمزارهای کم بازده هم‌زمان با اجرای عملیات بیولوژیک مرتع و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال‌های 1397 و 1398 به همراه کپه کاری در سطح سه هزار و 850 هکتار انجام‌شده است.

ولیئی افزود: بذرپاشی در سطح 900 هکتار، بذرکاری در سطح 50 هکتار، ذخیره نزولات آسمانی در سطح 100 هکتار، حفاظت و قرق در سطح چهار هزار و 915 هکتار و همچنین عملیات بیومکانیک شامل مرمت چشمه و لوله‌کشی 8 دهنه چشمه و انتقال آب و ساخت 66 دستگاه آبشخور بهداشتی دام در مراتع شهرستان‌های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدی‌شهر، دامغان، گرمسار و میامی با اعتباری بالغ‌بر 38 میلیارد ریال اجرایی شده است.

این مقام مسئول هدف از اجرای عملیات بیولوژیک در سطح مراتع استان را افزایش پوشش گیاهی و علوفه، حفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و همچنین توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی اعلام کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید