Iranian Agriculture News Agency

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی سمنان:

کاداستر 40 درصد مساحت اراضی ملی استان سمنان اخذ شد

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه برای حدود نیمی از اراضی ملی در استان سمنان سند کاداستر تهیه‌شده است گفت: کاداستر 40 درصد مساحت اراضی اخذشده است.

کاداستر 40 درصد مساحت اراضی ملی استان سمنان اخذ شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی سفیدیان با بیان اینکه 9 میلیون و 368 هزار هکتار یعنی حدود 96 درصد کل استان سمنان جز اراضی ملی و تحت مدیریت منابع طبیعی است، اظهار کرد: مساحت مستثنیات نیز حدود 380 هزار و 700 هکتار را شامل می‌شود که از مساحت مذکور تقریباً برای 9 میلیون هکتار سند دفترچه‌ای اراضی ملی اخذشده است.

وی با بیان اینکه از سال 93 با تصویب حد نگاری بحث طرح و تهیه نقشه‌های کاداستر در دستور کار اداره کل منابع طبیعی استان سمنان قرار گرفت، افزود: تا امروز برای سه میلیون و 800 هکتار از راضی استان یعنی 40.5 درصد از مساحت اراضی سند کاداستری اخذ شد که از این جهت روند خوبی بوده و تهیه سند حدنگاری نصف شده است.

احداث 40 کیلومتر کمربند حفاظتی

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه با اعتبارات تخصیصی از محل صندوق توسعه ملی در 2 سال گذشته کار تثبیت نقشه‌های 300 هزار هکتار از اراضی انجام ولی هنوز سند کاداستری برای آن‌ها اخذ نشده است، ابراز کرد: با حدود 380 هزار هکتار قرارداد جاری یعنی در مجموع 680 هزار هکتار کار کاداستر در حال انجام گزارش می‌شود و تنها چهار میلیون و 890 هزار هکتار از استان سمنان حدود 52 درصد کار کاداستر باقی‌مانده است.

سفیدیان با بیان اینکه از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 97 و 98 ایجاد کمربند حفاظتی در مرز اراضی ملی و مستنیات در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه مساحت مستثنیات نیز حدود 380 هزار و 700 هکتار را شامل می‌شود ازاین‌رو برای کاهش تصرف به اراضی ملی 40 کیلومتر کمربند حفاظتی در کل استان احداث‌شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود نیرو و اعتبارت یکی دیگر از موضوعات مهم در منابع طبیعی مشارکت و حفاظت است، افزود: در این طرح عرصه‌های ملی را در اختیار بهره‌برداران از جمله کسانی که طرح مرتع‌داری دارند قرار خواهد گرفت تا در حفاظت بتوانند کمک کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید