Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان:

اقدامات بیولوژیکی بیابان‌زدایی در 150 هکتار از عرصه‌های بیابانی آرادان انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: اقدامات بیولوژیکی بیابان‌زدایی در 150 هکتار از عرصه‌های بیابانی حوضه آبخیز ده نمک شهرستان آرادان انجام شد.

اقدامات بیولوژیکی بیابان‌زدایی در 150 هکتار از عرصه‌های بیابانی آرادان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مهدی حسینی گفت: اجرای پروژه نهال‌کاری با کاشت 21 هزار گونه تاغ، آتریپلکس، قره داغ در 150 هکتار از اراضی بیابانی حوضه آبخیز ده نمک این شهرستان انجام‌شده است.

وی افزود: این اقدامات با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرائی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان اظهار داشت: در سال گذشته پروژه مراقبت و آبیاری بوته‌های کاشته شده نیز در وسعت 150 هکتار به مرحله اجرا درآمده است.

حسینی به برخی مزایای اجرای این پروژه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر بهبود پوشش گیاهی و کنترل سیلاب و روان آب‌ها، موجب بهبود و اصلاح مراتع، جلوگیری از فرسایش بادی، بیابان‌زدائی و تثبیت شن در کانون‌های بحرانی، تولید علوفه موردنیاز دام منطقه، کاهش تبخیر آب و رطوبت زمین و جلوگیری از ایجاد گردوغبار و کاهش آلودگی هوا خواهند شد.

وی تأکید کرد: با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی علاوه بر اثرات مثبت زیست‌محیطی، سطح تولید بالا رفته و معیشت دامداران و بهره‌برداران مراتع نیز بهبود می‌یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید