Iranian Agriculture News Agency

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان:

11 هکتار زمین برای احداث بوستان روستایی در دامغان اختصاص یافت

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان بابیان اینکه وجود بوستان‌های روستایی راهی برای ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه فضای سبز است، گفت: 11 هکتار زمین برای احداث بوستان روستایی در دامغان اختصاص یافت.

11 هکتار زمین برای احداث بوستان روستایی در دامغان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان سمنان، علی اکبر عباسی راد در جمع خبرنگاران ، ضمن بیان اینکه  6 بوستان روستایی در دامغان وجود دارد، ابراز داشت: میزان فضای در نظر گرفته‌شده برای بوستان‌های روستایی در شهرستان 11 هکتار است که توسعه این بوستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه ایجاد این بوستان‌های روستایی به توسعه فضای سبز و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی کمک می‌کند، افزود: این بوستان‌ها در روستاهای محمدآباد، جزن، حسین‌آباد حاج علینقی، آهوانو و تویه رودبار واقع‌شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با اشاره به تولید بیش از 40 هزار اصله نهال گلدانی در ایستگاه تثبیت شن حسن‌آباد جنوب این شهرستان، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 300 هزار اصله نهال ریشه‌ای از گونه‌های تاغ و آتریپلکس باهدف انجام عملیات بیابان‌زدایی در سطح استان سمنان تولید شد.

عباسی راد در ادامه تصریح کرد: برای رشد و توسعه فضاهای سبز در سطح شهرستان دامغان طی سال گذشته 60 هزار اصله نهال در بین آحاد مردم طبیعت دوست، شهرداری و دهیاری‌های شهرستان توزیع شد.

وی افزود: بیش از 6 تن بذر گیاهان بیابانی از نوع تاغ و آتریپلکس باهدف تولید نهال‌های ریشه‌ای و گلدانی و استفاده در پروژه‌های بیابانی از سطح بیابان‌های شهرستان جمع‌آوری‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید