Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی:

طرح مدیریت چرا و کنترل دام در شهرستان میامی اجرا شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل دام به‌عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

طرح مدیریت چرا و کنترل دام در شهرستان میامی اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمدعلی رضایی اظهار کرد: اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل دام به‌عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع این شهرستان به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: نظر به اهمیت پوشش گیاهی در حفظ منابع پایه (آب‌وخاک) و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و در راستای فراهم کردن بستر مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و با هدف جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، پروژه مدیریت چرا و کنترل دام به‌عنوان یکی از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح، به تمامی دامداران و بهره‌برداران ذی‌حق مراتع اعلام می‌شود از ورود زودهنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش‌بینی‌شده در پروانه چرای تمدیدشده و یا مندرج در طرح‌های مرتع‌داری خودداری کنند.

رضایی ابراز کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، متخلف یا متخلفان طبق مقررات به مراجع قضائی معرفی و پروانه بهره‌برداری آنان باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

وی بیان کرد: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در امر پیشگیری و مقابله با هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی خبر داد و تصریح کرد: اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به‌طور مستمر بر اراضی ملی نظارت کرده و با متخلفان با این اراضی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با تخریب تصرف در اراضی ملی، چرای غیرمجاز دام، قطع درختان و برخورد قانونی با متخلفان و همچنین آتش‌سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید