Iranian Agriculture News Agency

مسئول مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان:

مدیریت چرا در سطح 200 هزار هکتار از مراتع سمنان انجام شد

نظارت مستمر بر اراضی ملی به‌صورت مستمر انجام می‌شود

مسئول مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از انجام مدیریت چرا در سطح 200 هزار هکتار از مراتع شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام باهدف پیشگیری از تخریب مراتع و ارتقا اکوسیستم طبیعت اجراشده است.

مدیریت چرا در سطح 200 هزار هکتار از مراتع سمنان انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، مریم رحیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در سطح ۲۰۰ هزار هکتار مراتع قشلاقی و میان‌بند بهاره شهرستان سمنان اجراشده است اظهار کرد: این تصمیم هم‌زمان با آغاز فصل چرای بهاره و کوچ عشایر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه‌های مرتعی به شمار می‌رود، افزود: این پروژه با توجه به وضع موجود مراتع به‌منظور حفظ، احیا و اصلاح و توسعه پوشش گیاهی توأم با تولید حداکثر فرآورده‌های دامی، جلوگیری از تخریب مراتع و ارتقا اکوسیستم عرصه‌های طبیعی اجرایی شده است.

مسئول مرتع اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بابیان اینکه مراتع قشلاقی و میان‌بند بهاره سمنان هرساله میزبان حدود 41 هزار واحد دامی است، افزود: در مدیریت چرا اکیپ کنترل دام متشکل از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی علاوه بر کنترل پروانه چرای بهره‌برداران، از ورود زودهنگام دام به این مراتع جلوگیری و نکات فنی همچون ظرفیت چرا، نحوه بهره‌برداری یکنواخت از سطح مرتع و جلوگیری از چرای لکه‌ای را به مرتع‌داران گوشزد می‌کنند.

رحیمی از آماده‌باش شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در امر پیشگیری و مقابله با هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی از عرصه‌های ملی خبر داد و تصریح کرد: اکیپ‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به‌طور مستمر اراضی ملی را مورد نظارت قرار داده و با متخلفان به این اراضی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: شماره تلفن 1504 یگان حفاظت منابع طبیعی به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره هرگونه تخلف و تصرف به عرصه‌های منابع طبیعی است؛ ازاین‌رو چنانچه مردم با مشکلی در این زمینه مواجه شدند می‌توانند آن را با منابع طبیعی در میان بگذارند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید