Iranian Agriculture News Agency

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

مراتع استان سمنان سالانه ظرفیت برداشت 800 تن باریجه را دارند

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: مراتع استان سمنان سالانه ظرفیت 800 تن باریجه را دارند.

مراتع استان سمنان سالانه ظرفیت برداشت 800 تن باریجه را دارند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، ابوالقاسم رحیمی با بیان اینکه این استان از نظر تعدد داروی گیاهی دارای ظرفیت مطلوبی است اظهار کرد: سهم گیاهان دارویی و صنعتی از مناسبات اقتصادی کشور امری ضروری است.

وی با بیان اینکه مراتع استان سمنان مستعد برداشت گیاهان دارویی شامل باریجه و کتیرا در اراضی منابع طبیعی این استان است افزود: ظرفیت سالانه برداشت 800 تا یک‌تن محصول باریجه در نقاط مختلف و مستعد این استان وجود دارد.

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، افزایش درآمد اقتصادی برای شاغلان این بخش را به همراه دارد.

رحیمی با یادآوری اینکه کشت گیاهان دارویی در 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در سال‌های گذشته استان انجام ‌شد، خاطرنشان کرد: کشت گیاهان دارویی در این اراضی در راستای طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه روستایی در این استان اجرایی شد.

مسئول بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کشت این گیاهان در راستای افزایش بهره‌وری از آب، رونق تولید در عرصه‌های کشاورزی و درآمد اقتصادی برای کشاورزان در اراضی کشاورزی استان انجام‌شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید