Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر:

13 پروژه زیرساختی مهم منابع طبیعی مهدی‌شهر در حال انجام است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بابیان اینکه 13 پروژه زیرساختی مهم منابع طبیعی شهرستان در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها در چهار حوزه آبخیز اجرا می‌شود.

حجم ویدیو: 6.67M | مدت زمان ویدیو: 00:00:49

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه 13 زیر پروژه زیرساختی مهم مکانیکی و بیومکانیک و بیولوژیک برای مهدی‌شهر در حال انجام است، اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ‌بر 57 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

وی بابیان اینکه اجرای این طرح‌ها در چهار حوزه آبخیز آسوران –جاشلوبار، چاشم، هیکو و گل رودبار پیش‌بینی‌شده است، افزود: مهم‌ترین اهدافی که در این طرح‌ها دنبال می‌شود حفظ منابع آب‌وخاک و درنهایت احیای منابع طبیعی منطقه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری در احداث بند سنگ و ملات خلاصه نمی‌شود، ابراز داشت: این پروژه‌ها شامل احیای مراتع، توزیع بذر یونجه، توزیع آبشخور بهداشتی، احداث کمربند حفاظتی، توزیع آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی، اجرای کاداستر، نهال‌کاری غیرمثمر، توانمندسازی جوامع محلی و غیره نیز می‌شود.

عبدوس بابیان اینکه مهم‌ترین رویکرد این طرح رضایتمندی مردم منطقه است، در ادامه تصریح کرد: برای جلب مشارکت مردمی تلاش شد تا با اجرایی کردن بند «ب» ماده 29 قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اجرای بیولوژیک (بذرکاری، بذرپاشی، کپه کاری) و بیومکانیک به تشکل‌ها و تعاونی‌ها واگذار شود.

وی افزود: طبق بازدیدهای به‌عمل‌آمده انجام پروژه‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری علاوه بر اثربخشی مؤثر بر حفظ منابع پایه آب‌وخاک، زمینه مشارکت حداکثری بخش‌های مختلف را فراهم کرده و موجب ایجاد ارتقا و انسجام سازمانی در قالب یک برنامه اجرایی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید