Iranian Agriculture News Agency

رضایی:

گوشت مرغ نوروز 99 تامین است

معاون امور تولیدات دامی در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر در تمام زمینه‌های تولید و تأمین محصولات دامی نظیر شیر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز شرایط کشور بسیار ایده آل است گفت: در نوروز 99 در زمینه گوشت مرغ کمبودی وجود ندارد.

گوشت مرغ نوروز 99 تامین است

به گزارش خبرگزاری ایانا در استان سمنان، مرتضی رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول یک سال گذشته تولید گوشت مرغ بیش از 11 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تخم‌مرغ سال گذشته 900 هزار تن تولید شد و امسال از مرز یک‌میلیون تن گذشته است و در تولید سایر محصولات نیز به همین صورت است.

معاون امور تولیدات دامی در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تغییرات ارزی ایجادشده در سال گذشته گفت: علیرغم همه تحریم‌ها اما امروز در زمینه تولید گوشت قرمز با موضوع انباشت دام مواجه هستیم.

رضایی عنوان کرد: تصمیماتی در وزارت صمت و کارگروه تنظیم بازار اتخاذشده است که اگر قیمت دام زنده گوساله پرواری کمتر از هر کیلوگرم 27 هزار تومان باشد، شرکت پشتیبانی امور دام به‌صورت توافقی با دامداران وارد مذاکره و مازاد تولیدات خریداری شود تا از ضرر و زیان دامداران جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه باید در مباحث اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان موردحمایت قرار گیرند تا رونق تولید و‌ تداوم تولید اتفاق افتاد گفت: تمام محصولات دامی در کشور وجود دارد و هیچ مشکلی ازلحاظ تولید و تأمین محصولات وجود ندارد.

تا پایان سال حدود یک‌میلیون تن محصولات لبنی صادر شود

معاون امور تولیدات دامی در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در ایام نوروز 99 نه‌تنها در زمینه تولید گوشت مرغ با کمبودی مواجه نخواهیم بود؛ بلکه مازاد آن در ایام ماه مبارک رمضان استفاده می‌شود.

رضایی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید همراهی و‌ همکاری لازم را داشته باشند گفت: به هر قیمتی صادرات انجام نمی‌شود و رکن نخست تنظیم بازار و تأمین نیاز داخل است و درصورتی‌که نیاز داخل تأمین شود در این صورت صادرات انجام می‌شود و به این صورت نیست که صادرات باعث افزایش قیمت داخلی شود.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود یک‌میلیون تن محصولات لبنی صادر شود و این مهم نشان از توانمندی کشور در زمینه صنعت گاو شیری و تولید شیر است.

معاون امور تولیدات دامی در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از 30 هزار تن تخم‌مرغ باهدف تنظیم بازار داخلی صادرشده است و ملاک پشتیبانی از تولیدکنندگان بوده است نه ارزآوری.

رضایی افزود: به مناسبت دهه فجر در استان سمنان 116 پروژه در بخش کشاورزی با اشتغال‌زایی بالغ‌بر یک هزار نفر و با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد تومان به‌صورت هم‌زمان افتتاح شد.

وی ارزش افتتاح این پروژه‌ها را علاوه بر نقش آن در تولیدات کشاورزی در حوزه اشتغال بسیار مهم دانست و گفت: کارآفرینان نقش بسیار اثرگذاری در توسعه کشور و تقویت حوزه اشتغال دارند.

معاون امور تولیدات دامی در وزارت جهاد کشاورزی به بازدید از چند پروژه در حوزه دام‌پروری در منطقه گرمسار و ایوانکی در بخش کشاورزی و دام‌پروری اشاره کرد و افزود: استان سمنان علیرغم اینکه جزو مناطق خشک و نیمه بیابانی کشور محسوب می‌شود؛ اما در زمینه دام‌پروری قدم‌های بزرگ و ارزشمندی را برداشته است.

رضایی اضافه کرد: علیرغم کمی آب در بخش کشاورزی اما در استان سمنان در رسته‌ای دیگر یعنی در بخش دام‌پروری، مرغ تخم‌گذار و گوشتی وضعیت این استان ایده آل است.

وی ادامه داد: تولید مرغ تخم‌گذار در استان سمنان بیش از 50 درصد مازاد نیاز این استان در حال انجام است و در حوزه پرورش گوسفند و بز نیز بیش از 60 درصد مازاد نیاز این استان است، مازاد تولیدات در حوزه‌های ذکرشده به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود و از این نظر سمنان جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید