Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

تغییر کاربری اراضی بعد از «محدودیت آب» دومین مشکل کشاورزی استان سمنان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی مشکل عمده در استان سمنان است گفت: تغییر کاربری بعد از مشکل آب دومین چالش کشاورزی استان سمنان است و به تولید استان ضربه می زند.

تغییر کاربری اراضی بعد از «محدودیت آب» دومین مشکل کشاورزی استان سمنان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سید حسن میرعماد در جمع مدیران امور اراضی این سازمان با اشاره به‌ضرورت حفاظت از اراضی کشاورزی اظهار داشت: تشکیل یگان حفاظت از امور اراضی در این راستا انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تغییر کاربری سطوح زیر کشت از گردونه تولید محصولات کشاورزی خارج می‌شوند.

میرعماد با بیان اینکه حفظ خاک مقوله مهمی است که کمتر موردتوجه قرارگرفته افزود: باید این مهم مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به تغییر فرهنگ روستایی گفت: امروز روستاها به مرکز خوش‌نشینی تبدیل‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تغییر کاربری از آسیب‌های اساسی بخش کشاورزی است تصریح کرد: باید بستر برای داوطلبان زندگی در روستاها فراهم شود.

میرعماد همچنین گفت: برای توسعه روستاها نیاز به تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیست و می‌توان این توسعه و احداث در اراضی ملی انجام شود.

وی با بیان اینکه خراب کردن ساخت‌وسازهای غیرمجاز اراضی را از بین می‌برد و خاک را خراب می‌کند گفت: باید پیشگیری در اولویت باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پیشگیری بسیار مهم‌ است افزود: نباید بگذاریم جایی ساخته شود و بعد تخریب کنیم؛ باید قبل از تغییر کاربری غیرمجاز جلوی آن گرفته شود.

میرعماد با اشاره به‌ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این مهم گفت: با فعالیت‌های انجام‌شده در 2 سال اخیر شاهد کاهش تعداد پرونده‌های تغییر کاربری در استان سمنان بوده‌ایم که اگر این مهم به‌واسطه کاهش تخلفات در این حوزه باشد؛ امری مبارک است.

وی تصریح کرد: در این صورت می‌توان گفت که در 2 سال اخیر رسانه نقشی مهم در کاهش تخلفات و تصرفات اراضی کشاورزی داشته است.

وی با بیان اینکه کاهش تخلفات نشان از وضعیت مطلوب و فرهنگ‌سازی است افزود: آمار پرونده‌های تخلفات اراضی استان سمنان در 2 سال اخیر نشان می‌دهد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان روندی کاهشی داشته است؛ البته این آمار باید به صفر برسد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید