Iranian Agriculture News Agency

معاون دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور :

طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی با بافت مناطق بیابانی متناسب‌سازی شود

معاون دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر ضرورت متناسب‌سازی طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی با بافت مناطق بیابانی تأکید کرد.

طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی با بافت مناطق بیابانی متناسب‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری ایانا در سمنان، غلامرضا اباذری در حاشیه بازدید از اجرای طرح پژوهشی مالچ گیری در گرمسار استان سمنان اظهار داشت: باید کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در مناطق در معرض خطر شناسایی شود.

وی با اشاره به اقدامات در دست اجرا در راستای مقابله با بیابان‌زایی گفت: 2 میلیون هکتار جنگل دست کاشت در کشور ایجاد می‌شود.

معاون دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی ایران به‌گونه‌ای است که با پدیده بیابان‌زایی مواجه است گفت: باید اقدامات لازم برای مقابله با پدیده بیابان‌زایی در دستور کار باشد.

اباذری با اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده در راستای مقابله با پدیده بیابان‌زایی گفت: کاشت جنگل‌های دست کاشت، بوته کاری، نهال‌کاری، مدیریت هرز آب و مراقبت و آبیاری است.

وی درباره برخی طرح‌های قابل‌اجرای در مناطق بیابانی گفت: طرح مالچ ریگی از طرح‌های است که در مناطق مسطح، در مسیر فرسایش و دارای خاک پفکی و شور قابل‌اجرا است.

معاون دفتر بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه طرح مالچ ریگی یک طرح شناخته‌شده در دنیا است گفت: مالچ ریگی یکی از راهکارهای مقابله با بیابان‌زایی است.

اباذری تصریح کرد: طرح پژوهشی مالچ ریگی برای نخستین بار در کشور در غرب استان سمنان اجراشده و قابلیت اجرا در مناطق بیابانی مشابه شرایط سمنان را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید